Forhandlinger og demonstration mod ’balanceplan’

Enhedslisten vil stoppe nedskæringer, der rammer de mest udsatte borgere i Aarhus. Det tager de med til forhandlingerne tirsdag d. 18. februar.

I morgen skal byrådet forhandle om den såkaldte ‘balanceplan’ på det sociale område. Planen er et sparekatalog, hvor de mest udsatte og sårbare i kommunen igen vil stå tilbage med regningen. Til forhandlingerne vil Enhedslisten kæmpe for, at disse borgere ikke skal blive ofre for nedskæringer.

”Aarhus kommune har 874 mio. kr. i ubrugte midler. Vores forslag er, at vi åbner budgetforliget og benytter os af de her ressourcer, til at undgå at lave nedskæringer,” siger Keld Hvalsø, byrådsmedlem for Enhedslisten.

Demonstration mod urimelig balanceplan

Den ’balanceplan’ byrådet har lagt med besparelser i 2020 vil få kraftige eftervirkninger i årene frem, derfor ønsker Enhedslisten en anden finansiering.

Inden forhandlingerne kan alle interesserede deltage i demonstrationen ‘En værdig balance ja tak!’, der er en reaktion mod de besparelser, der går ud over de mest udsatte borgere i Aarhus Kommune. Enhedslisten opfordrer alle til at deltage i demonstrationen, som begynder på Telefontorvet kl. 14:30 og slutter på Rådhuspladsen, hvor der vil være taler og musik fra omkring 15:30.

Forhandlingerne om ’balanceplanens’ sociale mangler begynder kl. 16 på Rådhuset.

Læs om demonstrationen ‘En værdig balance, ja tak’ her

Læs om budgetforliget her