Afdelinger i Aarhus

Der er over 700 Enhedsliste-medlemmer i Århus fordelt i fire forskellige afdelinger: Århus Vest, Århus Nord, Århus Øst og Århus Syd.

Her kan du se, hvilke områder de fire afdelinger dækker. På kortet nedenfor er der zoomet ind på de områder, de forskellige afdelinger dækker i Århus C.

Enhedslisten Århus Vest dækker Århus V (8210), Brabrand (8220), Åbyhøj (8230), Tilst (8381), Harlev (8462), Sabro (8471) samt Latinerkvarteret, Ceresbyen, Midtbyen (dvs. Århus C syd for Nørreport, Nørre Allé og Viborgvej, nord for åen vest for Vester Allé, nord for Sønder Allé, vest for Spanien). Du kan finde kontaktinformation her.

Enhedslisten Århus Nord dækker Århus N (8200), Trige (8380) plus Øgadekvarteret, Nørre Stenbro og Århus Ø (dvs. Århus C nord for Nørreport, Nørre Allé og Viborgvej). Du kan finde kontaktinformation her.

Enhedslisten Århus Øst dækker postnumrene Risskov (8240), Egå (8250), Lystrup (8520), Hjortshøj (8530) og Skødstrup (8541). Du kan finde kontaktinformation her.

Enhedslisten Århus Syd dækker Viby J (8260), Højbjerg (8270), Hasselager (8361), Tranbjerg (8310), Mårslet (8320), Beder (8330), Malling (8340), Solbjerg (8355) samt Frederiksbjerg, Langenæs og Kødbyen (dvs. Århus C syd for åen vest for Vester Allé, syd for Sønder Allé, øst for Spanien og Europaplads). Du kan finde kontaktinformation her.

Enhedslisten Århus Nord, Vest og Syd dækker forskellige dele af Århus C.

Ud over de fire afdelinger er Enhedslisten i Aarhus Kommune en fælles organisering, der repræsenterer alle Enhedsliste-medlemmer i kommunen, og som er ansvarlig for bl.a. at fastlægge vores lokale kommunalpolitik og opstille  kandidater til byrådet. Du kan finde kontaktinformation her.

Medlemmer af Enhedslisten er aktive i mange forskellige fora – bl.a. afdelingsmøder og emnegrupper – og beskæftiger sig med alt fra lokal trafikpolitik til international politik og global retfærdighed.

Skriv til en lokalafdeling eller duk op til et møde, hvis du gerne vil være med. Du finder kontaktinformation på afdelinger og grupper via ovenstående links eller under menupunkterne i toppen af siden.

Kalender med møder og andre aktiviteter finder du her.