Torve er for mennesker – ikke for biler

Liv og glade dage på Pustervig!

Torvene i Aarhus er for mennesker – ikke for biler. Men desværre respekteres dette ikke altid. Et trist eksempel er Pustervig, hvor det er forbudt at parkere. Alligevel holder der hver dag masser af parkerede biler på torvet. Og ingen skrider tilsyneladende ind!

Pressemeddelelse, 17.12.2015, Lisbeth Uhd, Enhedslisten Aarhus Midtby

“Vi har en vision om en grøn midtby, som er bæredygtig, og hvor der er plads til mangfoldighed, børn, unge og ældre. I stedet for parkerede biler, vil vi have trivsel og udfoldelse på torvene, for byens beboere. Ja, vi vil have liv og glade dage på Pustervig,” siger Lisbeth Uhd, Enhedslisten Aarhus Midtby.

Ved indkørslen til Pustervig, gennem Badstuegade, er der tydeligt skiltet “Parkering forbudt”. Alligevel er det lille hyggelige torv midt i Aarhus næsten altid besat af biler. Det må for mange være velkendt, at man her kan parkere ulovligt, uden nogle konsekvenser.

Enhedslisten Aarhus Midtby markerer, at byens torve er for mennesker – ikke for biler:

Lørdag d. 19. december kl. 10-14 på Pustervig

“Her vil vi samles om et stort juletræ og opfordre forbipasserende til at komme med deres juleønsker for mere liv på byens torve. Vi vil samtidig opfordre folk til at deltage i debatten om trafikplanen for midtbyen, der er i høring, med det mål, at vi kan få en grønnere by. Samtidig serverer vi æbleskiver, gløgg og kaffe, for at skabe en god julestemning, således at vi kan få liv og glade dage på Pustervig,” fortæller Lisbeth Uhd.

Stop for parkering på Pustervig – det er ulovligt !

Giv plads til udfoldelse, til liv og glade dage, på byens torve – de er til for mennesker !