Rød by er hjerteblodet for Enhedslisten, kernevelfærden, der skal udvikles og forbedres, men desværre også forsvares. I den sammenhæng vil vi gerne kigge på, hvad vi i dag gør, som kan gøres bedre og billigere i fremtiden. Udgangspunktet er dog, at kernevelfærden skal bevares og udbygges.

Velfærd drejer sig meget bredt om bedre muligheder, ja et bedre liv, for rigtigt mange Århusianere: Små børn skal have mere voksenkontakt, og der skal gøres mere for en tidlig indsats. Der skal være bedre tilbud på handicapområdet, sådan at flere bliver i stand til at klare deres eget liv. Vores folkeskoler skal sprudle af energi og lærelyst, så unge får lyst til og mod på at tage en uddannelse. Ældre skal have et værdigt liv, og her kan vi sagtens investere i teknologi, så også de ældre i højere grad bliver herre i eget liv

Noget af det vigtigste i visionen om en rød by er, at vi skaber fællesskaber for børn unge og voksne. Frugtbare fællesskaber kan skabe grobund for løsninger, udvikling og bedre muligheder for borgerne i Århus. Det er vejen frem.