Jesper Yde Knudsen

JESPER YDE KNUDSEN
Kandidat på Djursland

Hvis vi skal have løst de grundlæggende problemer i Danmark, er løsningen ikke at alle de partier der har skabt problemerne, laver et bredt samarbejde henover midten.

Hvis vi skal have løst problemerne omkring unges misstrivsel er løsningen ikke mere af det samme fra de partier der gennemførte den katastrofale folkeskolereform, med lockout og lovindgreb. Her er der brug for et stærkt Enhedslisten der kan presse på for en helt ny kurs.

Hvis vi skal redde vores klode fra miljø- og klimaødelæggelse, er der ikke brug for en halvhjertet indsats fra de partier der har ladet stå til for længe og som stadigvæk støtter landbrugets og industriens forurening. Vi har brug for et reelt opgør med den sorte politik der er blevet ført, vi har brug for en seriøs og ambitiøs grøn omstilling her og nu.

Vi har brug for et opgør med den mangeårige udsultning af den offentlige sektor som et stort flertal i Folketinget har stået bag, senest med økonomiaftalen fra i år, der yderligere vil udhule velfærden for ældre, børn og udsatte borgere. Øget velfærd er forudsætningen for et sundt samfund og en sund økonomi, her er det kun et stærkt Enhedslisten der kan presse forbedringer igennem.

Et flertal af partier hen over midten har ført en fuldstændig urimelig politik overfor mennesker der er flygtet til Danmark fra krig og ødelæggelse. I stedet for, som det eneste land i Europa, at sende syriske flygtninge tilbage til en gal diktator, bør vi behandle alle flygtninge med den åbenhed og respekt som vi har behandlet flygtningene fra Ukraine. Det vil kræve et stærkt pres fra Enhedslisten at få indført en humanitær flygtningepolitik for alle.

Derfor er det nødvendigt med et styrket Enhedslisten og derfor stiller jeg op til Folketinget.