Rådhus Rød By Grøn By

Nyt byrådsmedlem for Enhedslisten i Aarhus

Enhedslisten i Aarhus har fået et nyt medlem af Aarhus Byråd. Det er Viggo Jonasen, der indtræder i byrådet som suppleant for Keld Hvalsø, der stadig er på orlov. Viggo Jonasen erstatter Peter Hegner Bonfils, der har meldt sig ud af Enhedslisten, forlader byrådet og meldt sig ind i Socialdemokratiet.

Viggo Jonasen bliver formand for Teknisk Udvalg og får desuden en plads i Social- og Beskæftigelsesudvalget samt Udvalget til besættelse af udvalg mv. Han bliver desuden medlem af Følgegruppen for Kongelunden.

Enhedslistens byrådsgruppe består desuden af Lone Norlander Smith, der er medlem af Magistraten, samt medlem af Børn- og Unge-udvalget, Sundhed- og Omsorgsudvalget, Folkeoplysningsudvalget og formand for Udvalget for Mangfoldighed og Ligestilling. Hun er desuden næstformand i bestyrelsen for Aarhus Vand A/S, medlem af bestyrelsen for Aarhus Letbane I/S, bestyrelsesmedlem på Kvindekrise Centeret og sidder i repræsentantskabet for NRGI.

Lone Norlander Smith er gruppeforkvinde for Enhedslistens byrådsgruppe og politisk ordfører. Hun har være medlem af byrådet for Enhedslisten siden 1. marts 2018, og hun har tidligere siddet i byrådet 2010-2013 for SF.

Viggo Jonasen har tidligere siddet i Aarhus Byråd, i 1974-78 for daværende VS og i 1988-1993 for SF.