Keld Hvalsø

Kritiske spørgsmål fra EL om Classic Race Aarhus

Er hensynet til Classic Race i Aarhus, og til andres investeringer, vigtigere end borgernes sundhed? Det og andre kritiske spørgsmål vil Enhedslistens byrådsmedlem Keld Hvalsø stille på Teknisk Udvalgs møde mandag d. 29. april.

SF har i Aarhus Byråd foreslået, at Classic Race Aarhus aflyses, hvilket Enhedslisten sammen med Alternativet har bakket op om. Men de øvrige partier i byrådet ønsker at løbet gennemføres.

“Er det ikke muligt at finde andre placeringsmuligheder til løbet? Vi har da både Ring Djursland og Jyllandsringen, som er beregnet til den slags motorløb. Her i Aarhus kæmper vi under løbet med ulovlig parkering, og luft- og støjforurening, der rammer et meget stort område,” har Keld Hvalsø tidligere udtalt til Århus Stiftstidende.

Pressemeddelelse 28.4.2019, Keld Hvalsø, medlem af Aarhus Byråd for Enhedslisten, formand for Teknisk Udvalg:

Jeg vil på mandagens møde i Teknisk udvalg udbede mig svar på spørgsmålene:

1. Er hensynet til Classic Race Aarhus og andres investeringer vigtigere end borgernes sundhed?
  2. Skal vi som politikere acceptere, at man har en så kynisk holdning til Miljø- og Fødevareklagenævnets afgørelse og dermed tilsidesætter dansk lov fordi at en event med 42.500 gæster er vigtigere? Er det rådmandens beslutning?
  3. Er høringsprocessen udtryk for en skinhøring, når deadline er lige op til, at løbet sættes op? Gør det en forskel når konklusioner er foretaget? Hvilke høringssvar vil kunne ændre løbets tilrettelæggelse?

Teknik og Miljø pressemeddelelse om høring vedr. Classic Race Aarhus

Udkast til driftsvilkår Classic Race Aarhus