Enhedslistens byrådsmedlemmer, Keld Hvalsø og Lone Norlander fortalte om det politiske arbejde og viste rundt på rådhuset.

Velbesøgt nytårskur på Aarhus Rådhus

Det myldrede ind på Aarhus Rådhus med medlemmer af Enhedslisten, da byrådsgruppen holdt nytårskur fredag d. 11. januar.

Omkring 50 medlemmer, sympatisører og interesserede mødte op og fik fortalt en hel del om byrådsarbejdet. De fik desuden rundvisning på rådhuset samt en god snak om politik og meget andet, og så blev der budt på lidt at drikke og lidt snacks.

Byrådsmedlem Lone Norlander beretter om arbejdet i byrådet
Byrådsmedlem Keld Hvalsø fortæller om nogle af de politiske sager fra byrådsarbejdet

Enhedslistens to byrådsmedlemmer i Aarhus, Lone Norlander og Keld Hvalsø, fortalte om arbejdet i byrådet og om betingelserne for deres politiske indsats. Det foregik i Enhedslistens gruppelokale, der slet ikke var stort nok til at rumme de mange interesserede medlemmer. Så en del af snakken foregik ud på gangen. Der blev stillet talrige spørgsmål til arbejdet og til flere politiske sager, og byrådsmedlemmerne svarede og forklarede.

Rundvisningen gik til rådhushallen, byrådssalen og ned i kælderen, hvor frihedskæmpere havde en skydebane under 2. Verdenskrig. Turen endte helt oppe i toppen af rådhustårnet. Der blev snakket livligt undervejs, og flere medlemmer fortalte, at det var første gang, de besøgte rådhuset. Nytårskuren sluttede af med hyggelig snak i gruppelokalet.