Keld Hvalsø og Lone Norlander

Keld Hvalsø kommer i Magistraten

Ny konstituering i Enhedslistens byrådsgruppe, når Lone Norlander kommer i byrådet, efter at Maria Sloth forlader det.

Pressemeddelelse, 14.2.2018, Keld Hvalsø og Lone Norlander, Enhedslistens byrådsgruppe i Aarhus fra 1. marts 2018.

Keld Hvalsø og Lone Norlander har, som ny byrådsgruppe for Enhedslisten fra 1. marts, aftalt fordelingen af posterne. Aftalen betyder, at Keld Hvalsø bliver medlem af Magistraten. Han er desuden formand for Teknisk Udvalg og medlem af Social- og Beskæftigelsesudvalget.

Lone Norlander bliver medlem af Børn- og Ungeudvalget, Sundheds- og Omsorgsudvalget og desuden forkvinde for Udvalget for Mangfoldighed og Ligestilling.

”For mig er det oplagt, at vi laver denne nye konstituering. Jeg synes, at når Keld er formand for Teknisk Udvalg, så giver det bedst mening, at han også er medlem af Magistraten. Der er nemlig rigtigt mange sager fra Teknisk Udvalg, som først bliver behandlet i Magistraten, og mange af disse sager er de store planer for byens udvikling,” siger Lone Norlander.

Keld Hvalsø fortsætter som Enhedslistens politiske ordfører i byrådet, og Lone Norlander bliver ny gruppeforkvinde.