Demonstration for flygtninge

Nedenstående arrangement er ikke arrangeret af Enhedslisten – De Rød-Grønne, eller enhedslisten Aarhus, men vi anbefaler vores medlemmer at deltage!

“Det er tid til at sige fra over for den usolidariske og inhumane flygtningepolitik, der føres af vores politikere og af deres kolleger i Europa, samt de hadske stemmer, der får lov til at dominere debatten. Kom og vær med til at markere, at folk på flugt fra krig, vold og armod er velkomne i Danmark og resten af Europa!”

12. september byder Aarhus nye flygtninge velkomne. På samme dag bydes flygtninge velkommen i adskillige andre europæiske byer i anledning af “European Day of Action for Refugees”. Vi markerer, at vi også i Aarhus tager godt imod vores nye medborgere og naboer. Det kommer til at foregå som et velkomstarrangement, hvor vi kan møde hinanden, uanset om vi er nyankomne, tilflyttere eller har boet her hele vores liv.

På lørdag begynder aktionen med en fredelig solidaritetsmarch gennem byen. De der ønsker at deltage i marchen, mødes ved Vor Frue kirke (Vestergade 22) kl. 11.00, hvorfra vi i stilhed, bevæger os mod Botanisk Have (ruteplanen vil blive lagt op her op siden, snarest).

Kl. 12.00 Starter begivenheden i Botanisk have med 1 minuts stilhed for alle de mennesker, der har mistet livet på flugt. Vi har fået en række dygtige talere og musikere til at komme med et bidrag til dagen.
Derudover, vil der være aktiviteter for børn, samt kaffe, the og masser kage.
Derfor har vi brug for følgende bidrag fra jer, der har tilmeldt jer arrangementet:

1. I må hjertens gerne medbringe en kage/en termokande med kaffeeller the/mælk eller sukker til kaffebordet. Der vil være en kage-‘modtagebod’, hvor i kan aflevere jeres kage. Kaffen kan man dele med sin sidemand.

2. Selvom frivillige arbejder i døgndrift, er der materielle ting vi har brug for, som vi ikke kan arbejde os ud af. Vi ønsker derfor også en sjat penge til indkøb af papkrus, service, plasticposer m.m. Vi vil gerne have hjælp til at dække udgifterne til dette via mobile pay til 26353704. PP Busser har været så flinke at sørge for transport af beboerne på de lokale asylcentre.

#welcometodenmark
#EuropeSaysWelcome
#RefugeesWelcome

OBS! Det vil ikke være muligt at aflevere tøj og andre genstande som donationer til dette event.

Vil du hjælpe til som frivillig, så meld dig her: https://www.facebook.com/groups/1633580353589488/

English:
It’s time speak out against the deadly borders that have been enacted in our name. People all over Europe are organizing resistance and solidarity in their towns and cities. On the 12th of September we want to show with thousands of people all over Europe our solidarity with those fleeing war, violence and destitution.

In Århus we are welcoming new refugees through this event. We want to meet each other, celebrate the courage of the people who are crossing Europe’s borders – and the courage many have shown in struggling for a better future. We want to mark that we are taking good care of our new neighbours.

The day starts with a peaceful and silent solidarity march through the city. Those who want to participate, will meet up at Vor Frue Kirke (Vestergade 22) 11AM. From here we will slowly and peacefully move towards Botanical Garden in silence (the rute plan will be announced soon).

The event at Botanical Garden starts at noon with one minute of silence for those who have lost their lives fleeing. A group of good speakers and musicians will contribute to the event. Also there will be activities for children, coffee, tea and lots of cake.
Therefore we need you to bring following:

1. Cake for our cake buffet or coffee/tea in a can to share with your neighbour. There will be cake-receivers ready to take care of your cake and place it at the buffet.

2. If you want to contribute to pay for practical expenses at this event you can use mobile pay here: 26353704. PP Busser has kindly offered transportation to the residents at our local asylum centres.

#welcometodenmark
#EuropeSaysWelcome
#RefugeesWelcome

If you’d like volunteer before, during or after the event, then please join this group: https://www.facebook.com/groups/526792720816949/?fref=ts

It will not be possible to donate clothes or other things at this event.