Johanne kommer til Aarhus

En af Danmarks mest populære politikere, Enhedslistens Johanne Schmidt-Nielsen, kommer til Aarhus, onsdag d. 22. april, for at deltage i flere arrangementer.

Det går aldrig stille af, når Enhedslistens politiske ordfører, Johanne Schmidt-Nielsen, kommer til møder og arrangementer rundt om i landet. Som en populær rock-stjerne mødes hun af mange mennesker, som vil snakke med hende, hilse på den populære politiker eller få taget en selfie sammen med hende. Sådan går det formentlig også, når hun kommer til Aarhus på onsdag.

Dagens program:

Kl. 12.20 starter Johannes dag i Aarhus med et besøg på Langkær Gymnasium, hvor hun er med i en debat med Ole Birk Olsen (LA).

Kl. 15.30 går Johanne på gaden, for at mødes med og snakke med folk i Aarhus og uddele materiale fra Enhedslisten. Det bliver sammen med folketingsmedlem Nikolaj Villumsen, spidskandidat for Enhedslisten i Aarhus og gammel Aarhus-dreng. De to politikere starter i Ryesgade ved Skt. Knuds Torv og går ned ad Strøget til Store Torv.

Kl. 17-19 er Johanne Schmidt-Nielsen til debat med folketingsmedlem Liv Holm Andersen (R) i festsalen på Katedralskolen, med temaet “Kvinde ti stille”, der handler om trusler og chikane, som kvindelige politikere udsættes for. Arrangør er KvindePolitisk Forum og Kvindemuseet.

Kl. 19.30 slutter Johannes lange dag i Aarhus med et debatmøde med to folketings-kandidater: Laila Lauridsen (SF) og Kim Quist (S). Det foregår i LO’s lokaler, Århussalen, Skt. Knuds Torv. Emnet er den aktuelle politiske situation, arbejdsløshed og dagpenge-situationen. Her vil Nikolaj Villumsen være ordstyrer.

Pressen er velkommen.

Kontakt: