Vi må stå sammen mod terror og ekstremisme

Enhedslistens byrådsgruppe i Aarhus vil stærkt anbefale, at så mange som muligt deltager i mindehøjtideligheden, mandag d. 16.2. kl. 18.00 på Rådhuspladsen i Aarhus, for at mindes de dræbte ved lørdagens skyderier i København.

Pressemeddelelse: Peter Bonfils, byrådsmedlem

“Vi er chokerede og rystede over skyderierne i København. Det er vigtigt, at vi står sammen på tværs af politiske skel for at værne om ytringsfriheden, demokratiet og det frie ord. Derfor opfordrer vi til, at så mange som muligt møder op på rådhuspladsen for at mindes ofrene og de sårede,” siger Peter Bonfils, Enhedslistens byrådsgruppe.

Alt tyder på, at der er tale om et terrorangreb på et fredeligt debatarrangement, hvor nogle bliver angrebet på grund af deres ytringer og holdninger. Den slags må vi kraftigt fordømme. Desuden er det forfærdende, at uskyldige mennesker bliver angrebet og skudt på grund af deres religion, som det skete ved synagogen i København.

“Antisemitisme, racisme og angreb på uskyldige mennesker på grund af deres religion har ingen plads i vores samfund. Vi må stå sammen på tværs af politiske skel og skarpt fordømme den slags. Vi må stå sammen mod terrorister og ekstremister, således at det ikke lykkes dem at skabe had og splid i Danmark,” siger Peter Bonfils.