Rekreative områder må ikke undervurderes

En af de fede ting ved Aarhus er de mange naturområder og parker. Næsten lige meget hvor man bor, er der ikke langt til skov, strand eller park. Og det er vigtigt. Vi har brug for de grønne åndehuller, hvor man kan slappe af, gå ture med familien eller motionere. Vi skal bevare og værne om vores grønne områder. Ikke sælge dem for at tjene en hurtig skilling.Det er nemlig langt mere profitabelt at bygge boliger eller indkøbsmarkeder, så sælger vi først ud af kommunale grunde, får vi dem aldrig reetableret som naturområder. Det er vigtigt med byplanlægning, hvor vi forholder os til, hvilken by vi gerne vil have. Det skal ikke være op til tilfældige økonomiske interesser, men bør bygge på overvejelser om, hvilken by vi skal have. Jeg vil gerne have en by, der er dejlig at bo i for mennesker. Derfor skal vi passe på vores parker og grønne områder. De skal ikke sælges eller forringes. De skal bevares og beskyttes.