Enhedslisten Århus inviterer arbejdsløse til middag

Enhedslisten Århus inviterer byens arbejdsløse og andre interesserede til Forårsmiddag og politisk dialog om, hvad vi kan gøre for at skabe lokale jobs og bedre vilkår for arbejdsløse.

Arrangementet foregår den 19. april 2013 på Lilletorv i Århus Midtby og starter kl. 15.30

Find begivenheden på Facebook: https://www.facebook.com/events/503717846330066/?ref=2

Forholdene for arbejdsløse i Århus er svære. Der mangler lokale arbejdspladser, og vilkårene for arbejdsløse er blevet forringet.

Talsperson Lone Degn fra Enhedslisten Århus udtaler:

“Vi er meget bekymrede for den stigende arbejdsløshed og for den situation, som arbejdsløse efterlades i. På Christiansborg må man rulle dagpengeforringelserne tilbage, og i kommunerne må man etablere nye jobs. Det er helt uacceptabelt, at mennesker mister deres dagpengeret, når der ikke kan skaffes et arbejde til dem.”

Spidskandidat for Enhedslisten Århus, Maria Sloth, har meldt sig som taler på Speakers Corner, og hun udtaler;

“Jeg tror ikke, at der findes en gruppe i Danmark, der udsættes for så meget og så usaglig en hetz som de arbejdsløse. Det er simpelthen uacceptabelt, at man skal kaldes en doven snylter, når ens eneste forbrydelse er at leve i et land med lavkonjunktur. De arbejdsløse har krav på en stemme i debatten. Derfor stiller vi en open mic. til rådighed og inviterer alle arbejdsløse til at kigge forbi til en kop suppe og en snak med hinanden og med Enhedslistens politikere. Vi kan nemlig også blive klogere, og vil rigtig gerne høre, hvad de arbejdsløse selv mener, de har brug for”

Der vil være musikalske indslag imellem talerne af sanger og guitarist Ole Hvarre.

Programmet er som følger: (der kan forekomme små ændringer i tidspunkt)

15.30 Velkomst ved John Jessen

15.45 Kirsten Normann Andersen, FOA Århus

16.00 Mads Bilstrup, formand for Socialrådgiverne i Region Nord