Enhedslisten er flittigst i Byrådet

En ny opgørelse har netop vist, at Enhedslisten er det parti, som i 2011 har stillet flest forespørgsler og byrådsforslag. Dét er en rekord, vi kan være stolte af. På trods af, at vi kun har et enkelt mandat på nuværende tidspunkt, så sørger vores byrådsmedlem og kommunalgruppe, at det bliver brugt flittigt.

Langt det meste som bliver behandlet i Byrådet er indstillinger, som kommer fra forvaltningen. Det betyder ikke, at forslagene fra partierne er uvæsentlige. Tværtimod er det der, hvor vi har en mulighed for at både udtrykke de politiske visioner og foreslå de konkrete forbedringer. Det gør, at Byrådet bliver mere end bare et grovmasket filter for embedsmandsvældet.

Forespørgslerne er desuden et vigtigt redskab, ikke blot for os selv men også for vore samarbejdspartnere i bevægelser og organisationer. Gennem forespørgslerne kan vi stille spørgsmål om forhold i kommunen, hvilket giver os information om, hvor der er brug for en særlig indsats. Det giver desuden mulighed for at kontrollere om de politiske beslutninger faktisk bliver ført ud i livet.

Når vi som parti skal se frem mod Kommunalvalget i 2013, så er der al grund til optimisme. Du kan nedenfor læse mere om de forberedelser, der sker i forhold til valget, som skal sikre, at vi får flere kammerater i Byrådet.