Vrede hos EL over pasningsordning

Pressemeddelelse: I forbindelse med den kommunale valgkamp har S, R og SF lovet at afskaffe den udskældte modulordning. Men som det er fremgået af pressen, lægger det fælles udspil fra de tre partier op til at fortsætte ordningen, bare med to moduler i stedet for fire. Det vækker harme hos Enhedslisten, som har gjort afskaffelsen af modulordningen til et hovedtema i sin valgkamp.

”Nicolai Wammen har udtalt, at han vil skabe landets bedste daginstitutioner, og at det kræver afskaffelse af modulordningen. Det er derfor uforståeligt, at han alligevel ikke vil fjerne den, men bare køre den videre i en anden form”, udtaler Jette Jensen, medlem af byrådet for Enhedslisten.

Hun fortæller, at Enhedslisten også efter valget vil fortsætte kampen mod den upopulære pasningsordning og opfordrer forældre og personale til at gøre det samme.

”Den hidtidige kritik har fået S, R og SF til at love at fjerne ordningen. Nu må vi forstærke presset for at sikre, at de også fører det ud i praksis”, slutter Jette Jensen.

For yderligere oplysninger kan Jette Jensen kontaktes på tlf. 26 13 42 53