Endnu et White Pride overfald lørdag aften

Pressemeddelelse fra ARN: Ung venstreorienteret mand blev lørdag aften udsat for et groft overfald i 7/11-kiosken på Lilletorv. De 10 overfaldsmænd kastede adskillige flasker i hovedet af ofret og tildelte ham flere slag. Gerningsmændene råbte ”Vi er White Pride” og ”Vi slår dig ihjel” efterfulgt af ofrets navn.

”Vi er rystet over at de politisk motiverede voldelige overfald i Århus fortsætter. Derfor har vi netop anmeldt det brutale overfald til politiet.” udtaler talsperson fra Antiracistisk Netværk Århus, Agnes Holst.

Antiracistisk Netværk Århus har i dag besluttet at vi i morgen kl. 17 afholder en manifestation på Lilletorv, hvor vi vil uddele flyers om overfaldet lørdag aften samt en liste over de mange overfald White Pride har stået bag i Århus.

”Dette er noget hele byen må sige fra overfor! Derfor vil vi fremover hver gang White Pride overfalder uskyldige, afholde en manifestation kl. 17 den følgende dag på gerningsstedet.” siger Agnes Holst.

”Vi håber at et samlet Århus vil stå sammen med os for at få stoppet voldelige overfald på uskyldige mennesker. Og vi vil tage initiativ til at få organisationer og foreninger til at støtte op om dette projekt” udtaler Agnes Holst.

For yderligere information

Agnes Holst – 23 67 15 75, E-mail: [email protected]

Billede: http://www.flickr.com/photos/seankisby/547505260/sizes/o/
There is a Creative Commons license attached to this image. AttributionNoncommercial