Ville du selv spise vakuum-mad?

Læserbrev: Tænk, at nogen kan finde på det, men det kan vores sundhedsminister Jakob Axel Nielsen rent faktisk. At mætte vores børn som var de dyr. Den omstridte madordning har været under kritik længe – ikke mindst fra forældrene. Men lytter vi? Nej da, for hvad ved forældrene overhovedet om hvad der er sundt for deres børn. Det gør Jakob Axel Nielsen, derimod.

Kan det virkelig passe, at vores rige samfund skal acceptere at give vores børn vakuum-mad? Aftalen mellem KL og regeringen tilfører 400 mio. kr. til kommunerne til madordningen, men ifølge regeringens egne beregninger vil det koste kommunerne 870 mio. kr. for den billigste ordning med vakuumpakket mad. Så, ikke nok med at vi vil servere vakuummad for vores børn, vi må også tvinge forældrene til at betale for det. Jeg har aldrig kendt mage.

Jakob Axel Nielsen, ville du selv spise vakuum-mad til frokost hver dag?

Af Sarah Victoria Bruun, byrådskandidat for Enhedslisten Århus, bragt i Århus Stifttidende 20. juni, se http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090620/AAS/302405292