Et stærkt hold for forandring

Enhedslisten har valgt ny spidskandidat og flere andre kandidater til byrådsvalget i år.

Ny spidskandidat til byrådsvalget for Enhedslisten er Keld Hvalsø Nedergaard, der tidligere har siddet i byrådet for partiet i årene 2001-2008.

Pressemeddelelse, 11.2.2017, Keld Hvalsø Nedergaard, spidskandidat for Enhedslisten til byrådet i Aarhus ved kommunalvalget 2017

“Jeg er enormt glad for at stå i spidsen af et stærkt hold der repræsenterer stor erfaring, såvel fra byråds og bevægelses arbejde og meget andet. Alle er aktive og klar til at give den en skalle, der kan sikre Enhedslisten en fremgang og ikke mindst drejer kommunen i en grønnere og mere solidarisk retning,” siger Keld Hvalsø Nedergaard.

De øvrige af de første syv kandidater til byrådsvalget er i rækkefølge, opstillet på partiliste:

Maria Sloth, Lone Norlander Smith, Peter Hegner Bonfils, Elsebeth Frederiksen, Martin Schmidt Konradsen, Doris-Clarisse Lukunku.

Nuværende byrådsmedlem Jette Jensen genopstiller ikke.

Enhedslisten har tre medlemmer af byrådet og har i flere meningsmålinger stået til fremgang.

Enhedslistens syv øverste kandidater:

Keld Hvalsø Nedergaard, Brabrand. Uddannet klejnsmed og socialrådgiver. Ansat i Landsforeningen LEV. Tidl. byrådsmedlem 2001 – 2008. Suppleant til Handicaprådet, repræsentant for Ligeværd. Aktiv i Jazzværket Brabrand. Formand for Egmontgården, Viby Jylland. Kontakt: Tlf. 28 24 58 24. Mail: [email protected]

Maria Sloth, Aarhus V. Byrådsmedlem. Formand for Børn- og Ungeudvalget, medlem af Beskæftigelsesudvalget og Medborgerskabsudvalget. Studerende. Kontakt: 31 36 85 15. Mail: [email protected]

Lone Norlander Smith, Lystrup. Tidligere medlem af byrådet valgt for SF, efterlønner, tidl. daginstitutionsleder. Kontakt: Tlf. 24 78 34 01. Mail: [email protected]

Peter Hegner Bonfils, Aarhus Midtby. Byrådsmedlem, medlem af Teknisk Udvalg, formand for Sundheds- og Omsorgsudvalget, cand.mag i historie. Kontakt: Tlf. 27 13 51 57. Mail: [email protected]

Elsebeth Frederiksen, Gellerup. Redaktionssekretær, cand.mag i Østeuropastudier. Kontakt: Tlf. 41 42 87 92. Mail: [email protected]

Martin Schmidt Konradsen, Århus N. Jordbrugsteknologi-studerende i Miljø & Natur. Kontakt: Tlf. 71 79 09 09. Mail: [email protected]

Doris-Clarisse Lukunku, Brabrand. Studerende VUC, tidligere arbejdet i hjemmeplejen og på plejehjem. Kontakt: Tlf. 50 25 65 66. Mail: [email protected]